mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Att klättra i trapp

Härom dagen var Ted här en längre stund och vi fick vara barnvakt åt honom. Han kryper på med en rasande hastighet och plötsligt fick han syn på trappen. Naturligtvis ville han testa om han kunde krypa upp för den. Han kan ju resa sig upp mot allt möjligt så en trapp var ingen matsch alls att forcera. Jag gick bakom honom hela tiden men han var otroligt duktig, försiktig  och klok då han kröp uppför trappen. Jag tycker det är viktigt att han snabbt lär sig hur man gör för att klara av en trapp. Då är risken för att han ramlar och slår sig i trappen betydligt mindre.
 
I går var vi dessutom barnvakter då Malenas häst startade på travet.  Då passade vi på att ta och bada Ted. Det var populärt.
 
I badet.
På travet
 

Oj vad tiden går!!!!

Det är cirka 3 månader sedan jag sist skrev. Jag skyller på att min dator drabbats av ett idiotiskt virus. Den har packat ihop helt så Thord försöker rädda det som går nu. Nu har jag ändå fyllt på med inlägg och lagt in dem i kronologisk ordning och ungefär vid rätt tidpunkt
I vilket fall så har Ted blivit bra mycket bättre på allt. Bl.a. kan han nu sitta och han kryper  jättebra.
 
 

En tripp till Ullared

 
 
Vi har varit på Ullared. Jag tog ledigt två dagar från jobbet och så drog vi iväg, jag, Thord, Ted, Pelle och Malena. Det var en lång resa och Ted var jätteduktig trots att han var rejält trött på att åka bil på slutet.
Tanken var att Fanny och Georg skulle ha åkt med men deras jobb och skola förhindrade det. Så då fick vi följa med istället.
Vi åkte tidigt på morgonen och trots detta kom vi inte fram förrän sent på eftermiddagen. Vi bodde i en pytteliten stuga men allt gick bra. Själv hittade jag inte så mycket att köpa men Malena hittade en del. Ted fick en häftig tigerpyamas och strumpor. Hur söt som helst i det.
På morgonen åt vi en frukostbuffé på Harrys. Mums!
 
Ted äter inte så bra med sked ännu men han kan äta lite själv i vilket fall och man kan ju träna på att äta med sked. :)
Snygg och häftig tigerpyamas..eller hur..?

Det var jättevarmt på Harrys frukostbuffé, tyckte Ted