mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

På Leos lekland igen

Just nu är vi och leker på Leos Lekland igen. Jag, Ted och Fanny 
Otroligt hur mycket Ted har utvecklats sen vi var här sist.
 

syskonkärlek

Långfredagsmorgon och Ted visar en bra film på Youtube för Tessy. De är båda väldigt nöjda med varandra.
 
 

Ted bakar

Idag har Ted bakat regnbågsmuffins. Jättefina men oj så stökigt det blev i köket. Men Ted var väldigt nöjd då han både hällde i ingredienserna, klickade ut smeten och dekorerade sedan med frostig och strössel
Så goda.
 

På bilbesiktningen

Idag var jag ledig från skolan och Malena och Tessy var på simskolan. Ted och jag passade på att ombesikta bilen. Innan vi åkte dit köpte jag en liten glass till Ted ifall han skulle tycka det skulle bli jobbigt att vänta. Men det var inga problem alls. Han tyckte det var jättespännande med alla bilar och alla grejer de gjorde där. 
När vi kom hem gungade vi i en hel timme.
 

Ett telefonsamtal

Idag har jag pratat med Ted i telefonen för första gången.  Tidigare har han bara lyssnat och tyckt det verkar konstigt men idag berättade han för mig vad de hade gjort hemma på dagen och att han skulle till dagis imorgon.
Kul!😚