mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Är det dags?

Igår kväll fick Malena rätt ordentliga värkar efter att ha städat huset och sedan förberett för gäster under kvällen.
Så i natt sov hon och Pelle hemma hos oss. I morse var hon utvilad och värkarna hade lugnat ner sig.
Men så idag på eftermiddagen började de igen. Och de blev starkare och starkare.
Vi var hos mina föräldrar på middag. Revbensspjäll och annat gott. Efter middagen gick Malena och la sig för att vila men värkarna fortsatte trots att hon tog 1 gram Alvedon.
Då ringde hon förlossningen i Västerås som tyckte att hon skulle komma in för observation. Annika, min syster, jobbar på BB och skulle jobba i natt, så hon tog med sig Pelle och Malena till förlossningen då hon åkte till jobbet.
Väl på förlossningen visade det sig att värkarna kommit igång så pass att det finns en risk att barnet föds  i natt eller imorgon. Malena var öppen för 2 cm och hon fick därför stanna kvar på förlossningen för att se om de kunde stoppa upp värkarbetet eller om det faktisk är så att Pyret kommer snart.
Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag är lite orolig. Det är ju hela 8 veckor kvar innan Pyret borde födas så om det kommer nu kommer den behöva vara i kuvös den första tiden. 
Förlossningen i Västerås skule ge Malena en medicin för att Pyrets lungor skulle klara sig bättre om den skulle födas redan nu. Sen tror jag att Malena skulle få något för att försöka stoppa upp förlossningen. Förmodligen Brikanyl.
I morgon vet vi mer men fy sjutton så svårt det kommer vara att sova nu. Håller tummarna hårt för att allt ska gå bra.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: