mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Då tar vi det från början...

Den 27 juli berättade min äldsta dotter, Malena, att hon var med barn. Hon trodde hon var i vecka 9 då. Även min egen mor och far fick reda på det samtidigt och senare på dagen fick Malenas bror och min son också reda på det.
Lillasyster Fanny hade fått reda på det redan på tisdagen den 23 juli och hon blev så glad att hon grät. Fanny lovade genast att hon skulle hjälpa till med allt hon kan. Hon är så himla gullig. 
Min man, Thord, fick reda på det någon vecka senare eftersom han var ute med båten just då. Han blev naturligtvis jätteglad han också.
Något som var väldigt roligt var när Malena berättade för våra närmsta grannar och bästa vänner, att hon var gravid. De blev så glada att de grät en liten skvätt de också.
Till en början ville hon att vi skulle ligga lite lågt med att berätta då hon ville berätta på sitt jobb först. Men det ville hon inte göra förrän efter ultraljudet.
Barnet skulle i vilket fall komma runt den 16 mars enligt barnmorskans beräkningar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: