mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Promenad x 2

Idag har jag promenarat som sjutton med Ted. Ja, ted promenerade väl inte särskilt mycket man desto mer gjorde jag.
Först trräffade jag Malena och Fanny utanför Forever kl 8.30 då de skulle gymma ihop. Ted och jag tog under tiden en liten promenad ner mot centrum. Där kom jag plötsligt på att en av mina elever skulle skriva prov kl. 9. Så jag drog iväg med rasande fart mot KomVux men lyckades tillslut få tag i min kollega Liselotte, som hjälpte eleven så hon fick sitt prov. Jag vände då tillbaka och kom ganska precis till de hade slutat sin träning. 
Tjejerna och Ted åkte iväg och jag åkte till jobbet.
När jag kom hem från jobbet var Malena hemma hos oss och vi tog då ytterligare en promenad med Ted i barnvagnen. Vi gick 5 km runt golfbanan och det hann bli mörkt innan vi var hemma igen. Malena klagade på att jag gick långsamt men förhppningsvis kommer jag kunna gå fortare om ett tag bara jag fortsätter mina promenader. Idag tog det en timme och mina fötter värker, men på onsdag ska jag absolut ta en promenad igen. Orkar jag blir det kanske en imorgon också. ;)
Ted äter ju järnmedicin för att hans hjärna behöver det för att kunna utvecklas bättre och även för att förbättra hemoglobulinet i blodet. Men lilla, stackars Ted får så ruskigt ont i magen. han får en droppe varannan dag och då skriker han hjätskärande under vissa stunder. Att det ska vara så jobbigt. Idag skrek han en stund då vi gick promenaden men det är bättre att han har sin ev. skriktid på dagen än under natten. Det gör ju att alla får en jobbig natt i så fall. Men på dagen kan man ju hjälpas åt bättre och man orkar ju också mer då.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: