mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Han växer..

Lilla Ted är inte så liten längre. Han växer så fort och nu är han inte längre någon bebis. Han är ett barn numera.
Idag var Fanny barnvakt åt Ted då både Pelle och Malena var upptagna på annat håll. Det gick naturligtvis jättebra. De var hemma hos dem hela tiden och Fanny fick både bada, söva och ge honom mat.
På eftermiddagen kom även jag dit och det var roligt att se hur glad Ted blir när man kommer.
Sen busade vi rejält innan Fanny och jag tog en varsin kopp te.
När vi satt där slog det mig hur stor han hunnit bli. Han kan dessutom göra så mycket numera och dessutom verkar han förstå när man skämtar. Gör så små barn det egentligen. Ibland är jag övertygad om att han t.o.m. förstår ironi.
Han är i vilket fall väldigt duktig och nyfiken på att lära sig mer. Han kan skoja med oss vuxna och han är gärna med när man ska göra något. 
Att han sedan är så otroligt killaktig är rätt underligt. Hur kan en sån´t litet barn redan fallit in i de sk. "könsrollerna".
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: