mormors.blo.gg

Denna blogg är en blogg för alla som vill ta del av den värld som man blir införlivad i den dagen man blir mormor.

Det börjar närma sig....

Igår kom Ted över till oss och sov över. Inte för att det behövdes utan bara för att det är så mysigt och att jag ändå var ledig. Så i morse väcktes jag av en mycket glad Ted som ville ha välling. När vi kom ner var Malena redan här och passade på att äta frukost hos oss innan hon åkte iväg med Ted till dagis.
Efter det kom hon tillbaka och då passade vi på att åka in till stan. Vi köpte lite hästmat på Granngården samt grimma, boots och fleecetäcke till Myran. Rosa naturligtvis.
Efter det åkte vi till Guldklimpen för att köpa BH. Maena fick en mjuk amnings-BH i rosa och sen åkte vi till Fanny och åt lunch.
På kvällen ville Malena att jag skulle komma över en stund vilket jag naturligvis gjorde. Jag blev bjuden på mat och sen lekte vi lite med Ted, han badade och busade lite till innan han gick och la sig. Han somnade nästan direkt.
När han somnat satt malena och jag och pratade lite innan jag åkte hem. Då skulle hon ta en lång dusch eller ett bad då hon börjat få ganska kraftiga värkar. Hon trodde de skulle ge sig under natten men de var ändå så pass kraftiga att det nu gjorde ont. Hennes mage har sjukit ner ordentligt under dagen så nu under kvällen har den en helt annan form än tidigare. den är låg och har liksom fallit framåt, så det kanske inte är så långt kvar. Malena gissade på att det blir till helgen men vi får väl se. Jag tror det kan ske tidigare med tanke på hur magen sjunkit.
Men, men vi får vä se när hon ringer och ber oss vara barnvakt.
Det var en riktigt busig kille ikväll, i vilket fall.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: